11 Haziran 2011 Cumartesi

DIY: Kopmuş vücut parçalarından kolye?

Yok, henüz DIY'da o kadar ileri gidilmedi.
Ben şuursuz bir başlık atayım dedim.

Olay şu, yine Etsy'de gezerkene keşfettiğim bir dükkancık, G Jarvis Jewellery kapak sanatı olarak isimlendirilen şişe kapağının içine ıvır zıvır doldurup üzerini resin kaplamak, dibine resim ya da çeşitli görsel yerleştirip transparan resin ile sabitlemek vs gibi hareketlerden beslenmiş, yaratıcılık timsali işler ortaya çıkarmış. Bkz:



Burada bildiğimiz Barbie bebek elleri bilekten kesilip uhu kapağına monte edilmiş, tepeden de bir küpe kancası, hop, al sana küpe!





 Benim için biraz korkunç olsa da DIYseverler için de ilham olabilir.

 Yapılması son derece kolay aslında, kavanoz kapağı, şişe kapağı, minik taslar bile olabilir; keyfinize ve kullanım alanınıza göre derinliğini belirleyeceğiniz bir kap, bir miktar resin (40 kat vernik olarak de geçiyor, ben ArtDeco kullanıyorum ama Cadence marka olanı daha iyi diyorlar) kapağın içinde kullanmak için atık materyal, boncuk, görseller,sim ya da ne isterseniz o!


 Kapağın yüzeyini yağ, toz vs gibi zımbırtılardan arındırmak için yıkayıp suyunu iyice almak gerekir çünkü resin etkileşime girerse kuruması zor olabilir, kimyası değişebilir, temiz kurumayabilir. Riske girmeyin derim. Kapağın bir kısmında delik açarak takı çivisini ucu kapağın iç kısmında çok görünmeyecek biçimde kıvırın. Sıkı sıkıya oturmasına gerek yok çünkü resin döküldüğünde üzerine zaten orada bütünleşecek.

Her ne şekilde çalışmak istiyorsanız örneğin kapağın dibine görsel yerleştirmek isterseniz kalın bir kağıda basılı olmasına dikkat edin ki kıvrılmasın. Arkasına bir miktar yapıstırıcı sürdüğünüz kağıdı kapağa yerleştirin, talimatına göre hazırladığınız resini üzerine dökün, toz pis bulaşmasın diye üzerine plastik bardakları kapatın ta taa! 2 gün sonra hazır cicileriniz. Plastik bardaklara siz siz olun, delik açın ki hava alıp kuruması daha kolay olsun. 1 gün içinde elle dokunulacak kıvama geliyor ama siz yine de mıncıklamayın, ben hevesli kunduz, parmağımı sokup üzerine izlerimi bıraktım şimdiye dek hep.

Daha sabırlımız varsa bunu yapmamayı düstur edinsin bence..
Görsel yerine kesilmiş plastik bebek parçaları, küçük oyuncaklar, porselen parçaları, boncuklar vs aklınıza ne gelirse kullanılabilir. Yaratıcılığınıza kalmış bebeeeğm.



Barbie bebek pek hazettiğim birşey olmasa da, klasik, tokanın üzerine saçlı barbi kafası yapıştırmanın ötesinde bir yaratıcılıkla yaklaşıldığı için sevdim bu fikri.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder