19 Temmuz 2014 Cumartesi

Bir kafa boşaltma yöntemi olarak eppek sepeting

Kafam dolu, kafam dopdolu, kafam bazen patlamak üzere. Sevgilim demişti, "bir an olsun hiçbir şey düşünmeyebilmek inanılmaz bir özellik, çok isterdim sahip olmayı" diye. Ben de ana rahmine düştüğümden beri düşündüğümü iddia ediyorum, genellikle de ipe sapa gelmez trivia dediğimiz lüzumsuz şeyler hakkında.

Bir an olsun rahatlayabildiğimi, zihnimin boşaldığını hissettiğim çeşitli aktiviteler var ama . Bunlar genellikle patates soymak, ütü yapmak, ince işçilik gerektiren el işleri gibi repetetif aktiviteler. Bu sebeple, neredeyse denemediğim hobi kalmadı, en son eklediğim ise ahşap boyama.

Ama serde maymun iştahlılık var, bir başladığım işi bitirmeden dokuz başka işe girdiğim için iki aydır elimde sürünen, yola ekmek sepeti olarak başlayıp şimdi ne işe yarayacağı hakkında fikir sahibi olmadığım şu şeyi bitirmek üzereyim. Kıyı köşesinde maket bıçağı ile temizlenmesi gereken kimi boya kalıntıları, birtakım puantiyeleme işlemleri ve en az keyifli kısmı olan vernikleme ile devam edeceğim.

Kullandığım boyalar zeminde Cadence Taffy, kenarlarda ve dış yüzeyde Cadence Parlament Mavi, peçete de Ihr. Zemin 3-4 kat boyandıktan sonra zımparalandı, kenarlarda biriken boyalar da maket bıçağı ile kesildi. Sonrasında lacivert renkte 2-3 kat biyeleri yapıp peçete dekupaja geçtim. Peçetenin deseni keserek farklı kompozisyonlar oluşturmak için çok uygun değil ama biraz uğraşla puzzle yapar gibi birleştirdim parçaları.
Sonuç aşağıdaki gibiydi:


Sonra baktım dış yüzey biraz boş kalmış, kağıt bantla çizgi yapmak istedim; aşağıdaki gibi oldu.
Açık zemin rengi üzerine koyu bir lacivert boyadığım için tek katta hafif dalgalı oldu ama degrade candır diyip yoluma devam ettim açıkçası. Aceleciliğim ve sabırsızlığım yüzünden ikinci katı boyamadan da bantları söktüm.



Şimdi desenlerin arasına birkaç puantiye serpiştirmek var kompozisyonda boş kalan yerlere daha estetik bir görünüm verebilir diye düşünüyorum: Dolsun boşluklar, boşalsın kafalar!

Belki bir de yağlıboya eskitme patlatırım sonra, amaaan tadından yenmez!
Ama ne koyacağım ben bunun içine??

İyi haftasonları!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder